Mindennapjaim története

Kis Panka

Szeretem a hideget

2018. március 02. - KisPanka

Lassan-lassan megsajnálom a hideget. Minden fórumról, még a csapból is töményen az folyik: ki mennyire- lehetőleg egymást túllicitálva - utálja a hideget?!

Én szeretem a fagyos, arcbakapós, comblefagyós, hóesős, remegős hideget. Van sapkám, sálam, kesztyűm, vastag cipőm, nadrágom, pulcsim, zoknim stb ... amivel megelőzhető a tagbafagyás úgy, hogy Dével többször sétáltunk nagyokat az elmúlt napokban.

Én a téli hónapokban sokkal tevékenyebb vagyok, mint a dögmeleg, izzadós, büdös nyári hónapokban, amikor nem kapok levegőt. Kimegyek, leégek és kifolyik a szemem amellett, hogy izzadok. Sminkelni nem lehet. A városi panel ontja magából a bűzt, a párát és a forróságot este 10-től. Mindig sötét van a lakásban, mert nem lehet egyéb módon hűteni az ingatlant, egyébiránt nem tudsz megmaradni bent. Aludni nem lehet. Engem a nyár nem pihentet, hanem kicsinál.

Novemberben születtem. Gyerekkoromban több olyan szülinapi bulimra emlékszem, ahova edzőcipőbe jöttek a gyerekek és téli csizmába mentek haza, mert akkora hó esett pár óra alatt, hogy anyám szánkón húzta haza a hadsereget.

Szeretem a telet: a szánkózást, a hógolyózást, a hóemberépítést, a hóban fetrengést, a hideget. A hóestés rám terápiás hatással van. Este lemegyek a ház elé az udvarra és a lámafényben nézem a millió pöttyöt, ahogy aláhullanak. Megnyugtat. Szeretek hóban vezetni, nem hófúvásban, csak hóban, max. hóesésben. Szeretek hóban sétálni, mikor rúghatom a havat. Szeretem a havat, mikor az arcomba csap séta közben. A havas tájjal nehezen tudok betelni. Szeretek havat lapátolni. Szeretem vastag kesztyűben az autót jégteleníteni reggel fél 7-kor. Kihívás s vezetés havas úton. Annyira koncentrálok, hogy kilóg a nyelvem közben állítólag. Mondjuk azt nem szeretem, amikor kinyitom az kocsi ajtaját és behordja a szél a havat. Én még fázni is szeretek mikor hull a hó, hiszem amikor bemegyek, kiolvadhatok, meleg teát ihatok és jól vagyok. Szeretem a meleg szobából nézni a hóesést. Ilyenkor süthetek kedvemre, nem gond, hogy bemelegítem a lakást.

Most még azt sem mondhatják a télellenzők, hogy latyakos, mocskos telünk van. Nálunk még itt a nagyvárosban IS hófehér minden!

Áll a hátamon a szőr, amikor valaki azon csodálkozik, hogy március elsején miért nincs tavasz? Baszki, március 21-én van a tavasz első napja. Addig bárhogy is számolom 3 hét van még. Ha visszagondolok évekkel ezelőtt egyértelműen látszik, hogy az évszaki jellegzetességek eltolódnak. Novemberben nagyon ritkán találkozunk hóval, márciusban viszont többnyire igen.

Szóval én kampányolok a hideg mellett, tessék felöltözni, megfogni egymás kezét és sétálni 5 percet a szakadó hóban!

A bejegyzés trackback címe:

https://kispanka.blog.hu/api/trackback/id/tr8813710092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása